Assistent Accountant

Tijdelijk gesloten

Assistent Accountant

Punt & Van de Weerdt Den Haag

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
  • Bij voorkeur kennis van Exact OnLine, Rapportage Gemak en Fiscaal Gemak
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift

Wat krijg je?

  • Vanaf € 3.300 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring en o.b.v. fulltime dienstverband)
  • Winstdelingsregeling (vanaf tweede jaar dienstbetrekking)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen o.b.v. fulltime dienstverband
  • Mogelijkheid tot verdere specialisatie via gerichte cursussen/seminars etc.
  • Mogelijkheid om 1 dag thuis te werken
  • Pensioenregeling (50/50), verzorgde lunch, laptop en reiskostenvergoeding woon-werk

Wat doe je?

  • 60% Jaarrekeningen opstellen
  • 20% Fiscale aangiftes verwerken
  • 20% Contact met cliënten en stakeholders

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Assistent Accountant bij Punt & Van de Weerdt draag je de verantwoordelijkheid voor het beheren van een gevarieerd cliëntenpakket. Dit pakket omvat verschillende sectoren zoals vastgoed, MKB, horeca en topsport. Jouw taak is het verzorgen van de administraties, jaarrekeningen en fiscale aangiften van deze cliënten. Tevens treed je op als het eerste aanspreekpunt voor deze cliënten en werk je samen met interne fiscalisten om complexe vraagstukken op te lossen.

Je functie is erg gevarieerd. Het grootste deel van de tijd besteed je aan het samenstellen van jaarrekeningen en het verwerken van fiscale aangiften. Daarnaast heb je regelmatig contact met cliënten om benodigde gegevens op te vragen en vragen te beantwoorden. Je zorgt ook voor de controle en het bijwerken van de administratie en overlegt met collega's over lopende fiscale kwesties.

Je maakt deel uit van het team Financiële Administratie. Dit team bestaat op dit moment uit drie Klantmanagers, een Assistent-Accountant en een Financieel Administratief Medewerker. Samenwerking en kennisuitwisseling zijn belangrijke aspecten binnen dit team.

Als je contact met mensen en het werken met cijfers leuk vindt en je het niet erg vindt om met deadlines te werken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Assistent Accountant

Op een leuke werkdag heb je na een goed kopje koffie de tijd genomen om je e-mails af te handelen en een planning voor de dag te maken. Je kunt lekker zelfstandig werken, maar je hebt ook tijd om te overleggen met je collega's.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met veel (complexe) vragen en deadlines die elkaar soms snel opvolgen. Ondanks de drukte, kom je aan het einde van de dag tot de conclusie dat je veel hebt bereikt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Een cliënt heeft een e-mail verzonden met een factuur voor de aankoop van een fiets op naam van zijn B.V. en vraagt zich af welke voordelen dit heeft, behalve het terugvragen van de BTW op de factuur. Wat doe je?

Allereerst is het belangrijk om de cliënt uitgebreid te informeren over de fiscale gevolgen van deze actie. In dit geval geef je een duidelijke uitleg over de belastingvoordelen en mogelijke consequenties van het kopen van een fiets op naam van een B.V. Hierbij ga je in op zaken als mogelijke aftrekposten, de impact op de vennootschapsbelasting en eventuele andere fiscale regelingen die van toepassing kunnen zijn.

Bovendien zorg je ervoor dat deze informatie niet alleen bij de cliënt terecht komt, maar ook bij relevante collega's binnen de organisatie. In dit geval stem je de situatie af met je collega die de salarisadministratie voor deze klant verzorgt. Dit zorgt ervoor dat alle betrokken partijen op de hoogte zijn en dat miscommunicatie of misverstanden voorkomen worden. Het is belangrijk om deze communicatie zorgvuldig vast te leggen, zodat alle informatie over de cliënt en zijn situatie op één plek te vinden is en door iedereen die met de cliënt werkt, geraadpleegd kan worden.

Groeipad

Financieel Administratief Medewerker
Assistent Accountant
Klantmanager

Werken bij Punt & Van de Weerdt

Punt & Van de Weerdt Belastingadviseurs is in het jaar 2000 begonnen als een belastingadvieskantoor. Later is het uitgegroeid tot een 'alles-onder-één-dak' dienstverlener, waar mensen terecht kunnen voor zowel fiscaal advies als voor financiële en administratieve begeleiding. Het kantoor is sterk verankerd in Den Haag en richt zich voornamelijk op directeur-grootaandeelhouders, vastgoedondernemers, topsporters en vermogende particulieren.

De medewerkers van Punt & van de Weerdt zetten zich met enthousiasme in voor deze kleine organisatie. Voor diegenen met een ondernemende geest en affiniteit voor sport voelt dit kantoor dan ook als thuis. Bovendien is er altijd ruimte voor collega's die met een goed gevoel voor humor kunnen bijdragen aan de leuke werksfeer.

  • Kantoor in Den Haag
  • Actief in Nederland
  • 2 partners en 12 medewerkers
  • 30% / 70%
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Informeel en verzorgd

Collega's

Noa Bekkali - Fiscalist / Aangiftemedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier gaan werken vanwege de leuke collega's en het interessante klantenbestand, zoals sporters.

Wat was je vorige baan?
Fiscalist

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten

Jeannette van Baarle - Klantmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een administratiekantoor en was op zoek naar een andere uitdaging. In gesprek met Kees Punt bleek dat ze op zoek waren naar iemand om binnen hun kantoor jaarrekeningen van klanten te maken. Dat leek mij een mooie uitdaging en die heb ik met beide handen aangegrepen.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker (jaarrekeningen praktijk)

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport kijken, met vrienden zijn, lezen, uiteten gaan en concerten.

Marc Luijckx - Klantmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al mijn hele carrière in het MKB-advies en met name ten behoeve van het opstellen van jaarrekeningen en de daarmee samenhangende fiscale aangiften. De voornaamste aantrekkingskracht is de verscheidenheid aan cliënten en de branches waarin zij werkzaam zijn. Geen dag is daardoor hetzelfde. Bij Punt & Van de Weerdt heerst een informele en professionele sfeer en dat maakt het werken bij dit kantoor zo prettig. We zijn een (h)echt team.

Wat was je vorige baan?
Accountmanager jaarrekeningen & administraties

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, (zee)zeilen, koken en uitgaan op z'n tijd.

Bram van Bommel - Klantmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Nadat ik op gesprek was geweest bij Kees, had ik al een heel fijn gevoel bij Punt & Van de Weerdt Belastingadviseurs B.V.. Ik was toen zoekende naar een omgeving waar ik mijzelf verder kon ontwikkelen in mijn vakgebied, maar ook met fijne collega's. Nu 6 jaar later ga ik nog iedere keer met veel plezier naar mijn werk.

Wat was je vorige baan?
Hoofd Administratie - Grand Winston Hotel Rijswijk

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen en voetballen

Interessante baan?