Junior Aangiftemedewerker

Tijdelijk gesloten

Junior Aangiftemedewerker

Punt & Van de Weerdt Den Haag

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo-opleiding op gebied van fiscaal recht
  • Geen werkervaring vereist (schoolverlaters zijn ook welkom)
  • Affiniteit met automatisering
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift

Wat krijg je?

  • Vanaf €2.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring, en o.b.v. fulltime dienstverband)
  • Winstdelingsregeling (vanaf tweede jaar dienstbetrekking)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen o.b.v. fulltime dienstverband
  • Mogelijkheid tot verdere specialisatie via gerichte cursussen/seminars etc.
  • Mogelijkheid om 1 dag thuis te werken
  • Pensioenregeling (50/50), verzorgde lunch, laptop en reiskostenvergoeding woon-werk

Wat doe je?

  • 50% Aangiften samenstellen
  • 20% Aanslagen beoordelen
  • 20% Diverse administratieve/fiscale werkzaamheden uitvoeren
  • 10% On-the-job opgeleid worden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Junior Aangiftemedewerker bij Punt & Van de Weerdt ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en samenstellen van diverse soorten belastingaangiften voor bedrijven en particulieren. Je zult je vooral bezighouden met de aangiften inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting en btw-aangiftes, maar de dividendbelasting en de schenk- en erfbelasting komen ook aan bod. In deze functie ben je betrokken bij het volledige aangifteproces, van het verzamelen en controleren van cliëntgegevens tot het indienen van de aangifte bij de Belastingdienst.

Het leerproces speelt zich af op de werkvloer, waarbij je begint met kleine opdrachten en je geleidelijk aan toewerkt naar grotere verantwoordelijkheden. Je wordt begeleid door je collega's, die je stap voor stap het gehele aangifteproces leren. Zodoende krijg je de mogelijkheid om direct aan de slag te gaan met diverse werkzaamheden, terwijl je ook je kennis van onder meer automatisering en de gebruikte programma's uitbreidt.

Daarnaast beoordeel je belastingaanslagen en dien je indien nodig bezwaarschriften in bij de Belastingdienst. Ook hoort het uitvoeren van diverse (fiscale) administratieve werkzaamheden bij je takenpakket. Tenslotte word je snel betrokken bij direct cliëntcontact, dat voornamelijk via e-mail en telefonisch plaatsvindt. 

Je werkt in een klein Aangifteteam, dat bestaat uit een Hoofd Aangiftepraktijk en een Senior Aangiftemedewerker. In het team krijg je de ruimte om jezelf te ontwikkelen en het vak onder de knie te krijgen.

Als je plezier haalt uit het puzzelen met cijfers en belastingwetten en je goed kunt omgaan met de druk van deadlines, dan is dit de baan voor jou.

Werkweek

Junior Aangiftemedewerker

Op een leuke werkdag stel je aangiftes samen, lunch je gezellig met je team en beoordeel je in de middag aanslagen, waarbij je leert van fiscale discussies met ervaren collega's.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met routinematige taken die je efficiënt weet af te handelen. Tegelijkertijd blijf je alert op eventuele afwijkingen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Aangiften samenstellen
    • Lunch
    • Binnenkomende stukken inboeken
    • Overleg met collega
    • Administratieve werkzaamheden
    • Aangiften samenstellen
    • Aangiften samenstellen
    • Bezwaarschrift indienen

Voorbeeld uit de praktijk

Je bent een belastingaanslag aan het controleren en merkt dat deze niet klopt. Wat doe je?

Als eerste deel je je ontdekking met een collega. Samen bekijken jullie de details van de aanslag en de bijbehorende belastingaangifte om te bevestigen dat er inderdaad een fout is. Hierbij kan het belangrijk zijn om terug te kijken naar de originele aangifte en eventuele bijlagen of documenten die met de cliënt zijn uitgewisseld. Het is belangrijk om dit proces zorgvuldig te doorlopen om te verzekeren dat je het juiste inzicht hebt.

Daarna informeer je de cliënt over de onjuistheid en stel je, met hun goedkeuring, een bezwaarschrift op. Dit bezwaarschrift stuur je naar de Belastingdienst. Vervolgens volg je de correspondentie met de Belastingdienst op om ervoor te zorgen dat de fout wordt rechtgezet. Dit proces vereist precisie en goede communicatievaardigheden.

Groeipad

Het groeipad binnen Punt & Van de Weerdt staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. Er is budget om (online) cursussen te volgen en omdat je veel samenwerkt met collega's van alle teams, krijg je veel mee van verschillende disciplines. Het belangrijkste voordeel van een klein bedrijf is dat je zelf je baan kunt creëren. Als Punt & Van de Weerdt hard groeit, dan groei jij mee.

Junior Aangiftemedewerker
Medior Aangiftemedewerker
Senior Aangiftemedewerker
Junior Belastingadviseur

Werken bij Punt & Van de Weerdt

Punt & Van de Weerdt Belastingadviseurs is in het jaar 2000 begonnen als een belastingadvieskantoor. Later is het uitgegroeid tot een 'alles-onder-één-dak' dienstverlener, waar mensen terecht kunnen voor zowel fiscaal advies als voor financiële en administratieve begeleiding. Het kantoor is sterk verankerd in Den Haag en richt zich voornamelijk op directeur-grootaandeelhouders, vastgoedondernemers, topsporters en vermogende particulieren.

De medewerkers van Punt & van de Weerdt zetten zich met enthousiasme in voor deze kleine organisatie. Voor diegenen met een ondernemende geest en affiniteit voor sport voelt dit kantoor dan ook als thuis. Bovendien is er altijd ruimte voor collega's die met een goed gevoel voor humor kunnen bijdragen aan de leuke werksfeer.

  • Kantoor in Den Haag
  • Actief in Nederland
  • 2 partners en 12 medewerkers
  • 30% / 70%
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Informeel en verzorgd

Collega's

Noa Bekkali - Fiscalist / Aangiftemedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier gaan werken vanwege de leuke collega's en het interessante klantenbestand, zoals sporters.

Wat was je vorige baan?
Fiscalist

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten

Jeannette van Baarle - Klantmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een administratiekantoor en was op zoek naar een andere uitdaging. In gesprek met Kees Punt bleek dat ze op zoek waren naar iemand om binnen hun kantoor jaarrekeningen van klanten te maken. Dat leek mij een mooie uitdaging en die heb ik met beide handen aangegrepen.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker (jaarrekeningen praktijk)

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport kijken, met vrienden zijn, lezen, uiteten gaan en concerten.

Marc Luijckx - Klantmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al mijn hele carrière in het MKB-advies en met name ten behoeve van het opstellen van jaarrekeningen en de daarmee samenhangende fiscale aangiften. De voornaamste aantrekkingskracht is de verscheidenheid aan cliënten en de branches waarin zij werkzaam zijn. Geen dag is daardoor hetzelfde. Bij Punt & Van de Weerdt heerst een informele en professionele sfeer en dat maakt het werken bij dit kantoor zo prettig. We zijn een (h)echt team.

Wat was je vorige baan?
Accountmanager jaarrekeningen & administraties

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, (zee)zeilen, koken en uitgaan op z'n tijd.

Bram van Bommel - Klantmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Nadat ik op gesprek was geweest bij Kees, had ik al een heel fijn gevoel bij Punt & Van de Weerdt Belastingadviseurs B.V.. Ik was toen zoekende naar een omgeving waar ik mijzelf verder kon ontwikkelen in mijn vakgebied, maar ook met fijne collega's. Nu 6 jaar later ga ik nog iedere keer met veel plezier naar mijn werk.

Wat was je vorige baan?
Hoofd Administratie - Grand Winston Hotel Rijswijk

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen en voetballen

Interessante baan?